Saturday 27 March 2010

Βlimey!

Είδα κι εγώ το γνωστό βιντεάκι. Ναι, το ομολογώ (όχι της Τζούλιας, αυτό με τη παρέλαση που ήταν πιο 'σκληρό').
Όπως φαίνεται από τη λίστα στα δεξιά, αυτή τη περίοδο αυτή τη περίοδο διαβάζω το 'Ουδέν νεότερο από το Δυτικό μέτωπο', το οποίο το είχα διαβάσει πρώτη φορά όταν ήμουν στο σχολίο και στην ιστορία, το ανέφερε μια από εκείνες τις πηγές που είχαν τα κεφάλαια εκατέρωθες του βασικού κειμένου (που μόνο κάτι geeks με λατρεία στην ιστορία διάβαζαν τότε). Μού είχε κάνει εντύπωση κάτι που είχε γράψει ο Ρεμάρκ, για να δώσει τον παραλογισμό του πολέμου (και του στρατού, προσθέτω εγώ): ότι ένα γυαλισμένο κουμπί μετρά περισσότερο από τόμους φιλοσοφίας.
Το υπόλοιπο βιβλίο είναι μια μάλλον επώδυνη καταγραφή του πολέμου μέσα από τα μάτια ενός στρατιώτη που δεν θα ήθελε να ήταν εκεί. Καμμια σχέση με κάποιον που θα ήθελε να πάει, ή ακόμη και θα προκαλούσε κάποιον για να λύσουν 'εθνικές' διαφορές. Είναι παράξενο πώς υπάρχει ακόμη πόλεμος όταν υπάρχουν τέτοιες καταγραφές, έστω και αν τέτοιο βιβλίο δεν είναι καταγραφή ενός πολέμου, αλλά των εσωτερικών διεργασιών μιας γενιάς που τον έζησε.
Διαβάζοντάς το, σκεφτόμουν το βίντεο που είδα και συγκεκριμένα την εκ του ασφαλούς επίθεση μερικών. Φυσικά και κανείς δεν έχει ζήσει πόλεμο και δεν είναι αυτό που μας μαθαίνουν στο σχολείο, μια σειρά ηρωισμών που κάνει ένα έθνος (όχι κράτος, μερικές καταστάσεις έχουν άλλες έννοιες) να ξεπερνάει τα άλλα.. καλά.. φυσικά και δεν ειπώθηκαν αυτά μπροστά από τη Βουλή, αλλά κοντά στην Ομόνοια, που κανείς 'επίσημος' δεν άκουγε.
Τέτοιος είναι ο ηρωισμός.
Και για μια ακόμη φορά σκέφτηκα ότι είναι καλύτερα που δεν μένω πια στην Ελλάδα.
όπως και να έχει, επειδή δεν τα συμπαθώ τα πολιτικά, θα γυρίσω στο βιβλιαράκι μου, εν αναμονή του επόμενου, που το amazon δεν λέει να μου στείλει: το logicomix! (google it).

13 comments:

man about town said...

το logicomix πολυ ενδιαφερον. τη σοκολατοπιτα την εφτιαξες; λιγο ακεφος μου φαινεσαι. δεν ξερω, αυτη η ανοιξη ειναι καπως...

Ο Μικρός Ναυτίλος said...

την έφτιαξα, την πήγα και στο γραφείο :-) για μια στιγμή νόμιζα ότι θα τους πάρω στο λαιμό μου σαν εκείνη τη λωλή πριν χρόνια που σκότωσε κάτι γείτονες με κουλουράκια. αλλά τελικά όλα πήγαν πολύ καλά!

άκεφος δεν λες τίποτα!

man about town said...

μη μου λες τετοια αγαπητε. πως θα σε πειραζω εγω τωρα; πρεπει να κανω τον καλο και δε μου παει, πιστεψε με :-)

Ο Μικρός Ναυτίλος said...

σε πιστεύω, δεν το έχεις :-ρ
ενιγουει, δεν είμαι και στα πατώματα!

ezak said...

...καλά μιλάμε για πολύ "γαμάω" ήρωες...κάποιους από αυτούς τους βλέπω στο gym πάντα με το μπλουζάκι με την ελληνική σημαία και τα αντίστοιχα συνθήματα και οι συζητήσεις τους είναι αποκλειστικά για νέα προϊόντα πρωτεϊνης...
Διάβασα ότι φέτος σταμάτησαν οι παρελάσεις οχημάτων και τανκς και νομίζω ότι πια ήρθε ο καιρός να καταργηθεί και η παρέλαση...
Στο βίντεο συμμετέχει και η εκκλησία, ένας παπάς φωνάζει ότι θα μας πάρουν το Αιγαίο, έτσι για να μην ξεχνάμε και το ρόλο που έπαιζε στην ιστορία του έθνους μας...

fvasileiou said...

Εστιάζεις ακριβώς στο σημείο που και μένα μου έκανε εντύπωση: Το πού και πότε φώναξαν τα ηλίθια συνθήματά τους: Σε μέρα γιορτής, που όλος ο κόσμος ήταν μαζεμένος με κάμερες και κινητά, αλλά κάπως απόμερα. Δεν ξέρει κανείς από πού να πρωτοθαυμάσει την ανοησία αυτών των εθνικιστών της λαϊκής αγοράς. Ή του γυμναστηρίου, που λέει κι ο ezak.

Pink_Fish said...

ήταν πραγματική ντροπή αυτό που έγινε. Κρίμα, γιατί πρόκειται για νέους ανθρώπους που τους μαθαίνουν να μισούν. Μόνο να μισούν. Και χωρίς καν κριτήριο, δε ξέρουν γιατί μισούν αυτό που μισούν. Ετσι, σαν τα πρόβατα.

U.S. said...

το ανησυχητικό είναι ότι γεμίζουμε ήρωες. ήρωες που δεν έχουν την παραμικρή ιδέα από τη φρικαλεότητα που σημαίνει ο πόλεμος και που απλώς αναμασούν αυτά που άλλοι τους μαθαίνουν..
καλησπέρα σου, μικρέ ναυτίλε!

Vam33 said...

Γεια σου naftile.Μια χαρά έκανες που έφυγες απο την Ελλάδα , μην το συζητάς καθόλου!
Καλημέρες

Ο Μικρός Ναυτίλος said...

έζακ, φώτη, πινκάκι, σκρουντζάκι, βαμ, for the carnivals είναι η κατάσταση!
(όπως καταλαβαίνετε δεν γράφω αναλυτικά γιατί με έχει πιάσει η άνοιξη σήμερα)

Kος Μηδενικός said...

We love Logicomix...και γενικά τα βιβλία Δοξιάδη!

Ο Μικρός Ναυτίλος said...

zeropoint, το διάβασα και ήταν πολύ καλό αλλά από Δοξιάδη δεν έχω διαβάσει τίποτα άλλο..

kat. said...

μα γιατί δεν καταγράφονται τα σχόλια μου και πρέπει να τα γράφω δυο φορές;


εγώ πάντως θα έκανα τα πάντα για να κάνω καθημερινά τη διαδρομή παρίσι - λονδίνο...
ζηλεύω..
θα πήγαινα το παρίσι και αύριο αν γινόταν! είναι και αυτό ένα από τα όνειρα μου!!!!! αλήθεια!


ε.. ναι! είμαστε φίλοι!